کلینیک بواسیر

۷ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پزشک ممکن است بسته به تعداد، اندازه زائده ها و هر علائمی، گزینه های مختلفی را برای درمان زگیل مقعدی توصیه کند.

گاهی اوقات بدن با ویروس زمینه ای مبارزه می کند یا زگیل ها خود به خود از بین می روند. در برخی موارد ممکن است بعد از برداشتن زائده ها پزشک از بیمار بخواهد که تا زمان بهبودی کامل صبر کند تا ببیند چه اتفاقی خواهد افتاد.

توجه به این نکته ضروری است که HPV می تواند چندین سال در بدن غیر فعال بماند و حتی پس از انجام درمان، زگیل های مقعدی ممکن است عود کنند.

برای درمان و برداشتن زائده ها چند روش درمانی وجود دارد که معمولا پزشک توصیه می کند:

لیزر زگیل مقعدی

درمان زگیل تناسلی مقعدی با لیزر از انرژی منتقل شده ناشی از نور شدید استفاده می شود. این تکنیک در تمامی موارد کاربرد دارد. در پزشکی، لیزر به جراحان اجازه می دهد تا با تمرکز بر یک ناحیه کوچک، با دقت بالایی کار کنند و به بافت اطراف آسیب کمتری وارد کنند. اگر لیزر درمانی داشته باشید، ممکن است نسبت به جراحی سنتی درد، تورم و جای زخم کمتری را تجربه کنید. 

فریز کردن زدن یا کرایو

پزشک می تواند از نیتروژن مایع برای از بین بردن زگیل مقعدی استفاده کند. این کار بافت زگیل را منجمد می کند و باعث تخریب آن می شود.

روش دیگر این است، که پزشک ممکن است از محلول اسیدی حاوی تری کلرواستیک یا بی کلرواستیک اسید برای سوزاندن و تخریب بافت زائده استفاده کند.

پماد برای زگیل مقعدی

اگر علائمی مانند خونریزی مقعدی و زخم‌ ها خفیف باشند یا اگر زگیل‌ ها نسبتاً کوچک باشند، پزشک ممکن است یک داروی موضعی مانند پماد برای از بین بردن زگیل داخل و دور مقعد تجویز کند.

نمونه هایی از این درمان ها عبارتند از:

  • imiquimod 3.75% (Zyclara) یا کرم آلدارا 5%
  • محلول یا ژل پودوفیلوکس 0.5% (Condylox)
  • پماد سینکاتچینز 15% (Veregen)

معمولا بیمار می تواند چند نمونه از این دارو ها را بدون نسخه پزشک هم تهیه کند ولی از آنجایی که پوست این ناحیه بسیار حساس بوده و نباید خارج از ساعات مشخصی مصرف شود، بهتر بوده حتما تحت نظر پزشک آن را مصرف کنید.

درمان قطعی زگیل مقعد

  • مهسا محمدی
  • ۰
  • ۰

هموروئید توده های سفتی هستند که در داخل راست روده یا خارج از مقعد شما ایجاد می شوند. آنها می توانند اذیت کننده باشند و باعث خونریزی شوند. بر خلاف آبسه، توده های بواسیر عفونی نیستند. آبسه ها دردناک تر و بزرگتر از هموروئید هستند. هموروئیدها سفت تر هستند، در حالی که آبسه ها زمان لمس گرم و حساس هستند. آبسه می تواند عوارضی ایجاد کند و در صورت عدم درمان منجر به تب، لرز و سایر علائم شدید شود.

شایع ترین علائم هموروئید عبارتند از:

  • توده برجسته و معمولا بدون درد هنگام لمس
  • همراه با سوزش و خارش مقعد در صورت آسیب دیدن
  • داشتن گوشت اضافه و بیرون زدگی

روش های درمان

درمان هر دو بیماری بواسیر و آبسه مقعدی باید بدون فوت وقت توسط پزشک متخصص انجام شود.

درمان آبسه

متاسفانه برخی از افراد در خانه اقدام به تخلیه آبسه و ترکیدن آن می کنند. این کار کاملا اشتباه بوده و در اکثر موارد باعث پخش شدن عفونت و بدتر شدن شرایط آبسه می شود. همچنین لازم است بدانید اگر این توده به طور نادرست تخلیه شود ممکن است فیستول ایجاد کند که به مراتب درمان آن سخت تر و پیچیده تر است. در نتیجه پیشنهاد میکنیم برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت حتما به متخصص آنورکتال یا جراح عمومی برای درمان آبسه خود مراجعه کنید.

بهترین روش برای تخلیه و ریشه سوزی آبسه ها امروز لیزر است که در کلینیک های تخصصی انجام می شود.

درمان بواسیر

درمان هموروئید یا بواسیر زمانی انجام می شود که زائده به شکل یک گوشت اضافه از مقعد خارج شده باشد (بواسیر خارجی) یا هموروئید داخلی شروع به خونریزی و اذیت بیمار کند. این وضعیت پزشکی ممکن است با بیماری گوشت اضافه مقعد یا پرولاپس رکتوم اشتباه گرفته شود. در نتیجه بیمار برای تشخیص دقیق و پیدا کردن درمان مناسب حتما باید به پزشک مراجعه کند.

تنها روش بدون درد و سریع برای درمان هموروئید که به شکل سرپایی انجام می شود، لیزر بواسیر است که توسط جراح عمومی، متخصص گوارش و آنورکتال قابل انجام است.

 فرق علائم بواسیر و آبسه چیست؟

  • مهسا محمدی
  • ۰
  • ۰

دو نوع بواسیر وجود دارد: هموروئید یا بواسیر خارجی و داخلی. درد در رکتوم معمولاً با هموروئید خارجی و یا شقاق همراه است. همچنین ممکن است پس از پاک کردن، خون روی دستمال توالت را نیز تجربه کنید. در مورد هموروئید داخلی، شایع ترین علامت خونریزی مقعدی است.

همچنین زخم مقعدی شقاق دارای دو نوع مزمن و حاد می باشد. زخمی که طی 4 هفته ایجاد شده و خوب می شود، نوع حاد بوده و زخمی که بیشتر از 4 هفته باقی می ماند مزمن شناخته می شود.

لازم است بدانید که تشخیص دقیق هموروئید و زخم داخلی رکتوم یا همان شقاق تنها توسط معاینه دکتر بواسیر و متخصص بیماری های نشیمنگاهی قابل انجام است که بعد از تشخیص بتواند بهترین روش درمان را به شما پیشنهاد دهد.

 

علائم و نشانه های ابتلا به هموروئید داخلی و خارجی

بیماری بواسیر اگر از نوع خارجی باشد معمولا خیلی راحت از طریق علائم برای خود فرد قابل تشخیص است. زیرا به شکل یک توده باد کرده در بیرون از مقعد و دریچه آن ایجاد می شود. در ابتدا توده کوچک بوده و در صورتی که تحریک شود یا فرد اقدام به درمان آن نکند می تواند بزرگتر شود.

بواسیر داخلی همانطور که از اسمش مشخص است، داخل رکتوم ایجاد شده و فرد نمی تواند خودش آن را ببیند در نتیجه تنها با علائم محسوسی ممکن است متوجه آن شود. شایع ترین نشانه هموروئید داخلی خونریزی در صورت یبوست است.

عکس بواسیر داخلی و خارجی

برای درمان به کدام دکتر بواسیر مراجعه کنیم؟

بعد از ظاهر شدن علائم هموروئید، مهم ترین کاری که فرد باید انجام دهد، مراجعه به یک متخصص برای برطرف کردن این نشانه ها و درمان بیماری خود می باشد. از آنجا که اغلب کسانی که با ما تماس میگیرند این سوال را دارند که برای درمان بواسیر به کدام دکتر باید مراجعه کرد، تصمیم داریم این موضوع را خیلی واضح بیان کنیم.

زمانی که فرد نشانه هایی مانند برآمدگی، بیرون زدگی بواسیر یا هر کدام از چهار درجه هموروئید را دارد، بهترین گزینه متخصص جراح عمومی می باشد. وی با آگاهی از تمامی روش های درمان، متناسب با شرایط بیمار بهترین راه را انتخاب می کند.

درمان فوری درد بواسیر چیست؟

به نقل از noandish.com اگر افتادگی هموروئید بزرگ بوده و به قدری قابل توجه باشد، مانند زمانی که بافت بیرون زده را نمی توان به داخل فشار داد، ممکن است برای بواسیر داخلی که پرولاپس کرده اند (هموروئید داخلی بیرون زده از مجرای مقعد) عمل جراحی لازم باشد. زمانی که از داخل مقعد خود ترشحاتی دارید تا هموروئید مدت زیادی به صورت باد کرده وجود دارد حتما باید با پزشک خود مشورت کنید که توده نیاز به درمان جدی مانند هموروئیدکتومی و لیزر یا استفاده از دارو دارد یا خیر.

  • مهسا محمدی
  • ۰
  • ۰

زخم شقاق مقعدی میتواند دردناک باشد. این درد در هنگام دفع مدفوع شدیدتر خواهد بود و ممکن است مدتی پس از آن هم باقی بماند.

کرم‌های مسکن موضعی، مانند کرم‌های لیدوکائین، می‌ توانند باعث تسکین درد شقاق شوند در حالی که مسکن‌ های ضد التهابی مانند ایبوپروفن ممکن است بتوانند درد علائم ناشی از زخم مانند خارش یا سوزش را کاهش دهند.

درمان خانگی شقاق مقعد با استفاده از دارو، نوشیدن آب، کرم های موضعی، رعایت توصیه های پزشک و جا دادن فیبر در رژیم غذایی روزانه است. در واقع شما با رفع یبوست، شقاق خود را هم درمان می کنید.

داشتن حمام گرم مکرر ممکن است به شل شدن عضلات مقعد و بهبود زخم شقاق کمک کند. از اثرات مفید حمام آب گرم می توان به کاهش خارش و سوزش مقعد اشاره کرد.

انواع روش های درمان شقاق در خانه شامل موارد زیر می شوند:

درمان شقاق مقعدی با عسل

طبق آمار پزشکی مشخص شده است که استفاده موضعی از عسل باعث بهبود زخم، به ویژه در سوختگی ها می شود. علاوه بر خاصیت درمان شقاق مقعدی با عسل؛ به طور سنتی از این ماده مغذی برای درمان بیماری های چشمی، آسم برونش، عفونت گلو، سل، تشنگی، سکسکه، خستگی، سرگیجه، هپاتیت، یبوست، کرم زدگی، انبوه، اگزما، التیام انواع زخم ها استفاده می شود.

عسل برای درمان شقاق می تواند به صورت موضعی و خوراکی استفاده شود. بهترین روش این است که عسل و روغن زیتون را به مخلوطی مساوی تقسیم کرده، مخلوط کنید و دو الی سه مرتبه در روز روی زخم بمالید. این کار باعث ضدعفونی شدن زخم شده و باعث ترمیم آن می شود.

درمان شقاق با کپسول ویتامین ای

از آنجا که برخی از ویتامین ها باعث زودتر جمع شدن زخم می شوند، بنا بر آزمایشات پزشکی کپسول ویتامین ای می تواند طی 3 الی 6 هفته زخم را جمع کند. کپسول ویتامین ای دارای خاصیت ضد التهابی بوده که زخم را ترمیم کرده و به عنوان ژل ضد التهاب استفاده می شود.

این قرص را می توانید از داروخانه تهیه کرده و پس از برش دادن آن از وسط، ژل را روی زخم به قدری بمالید تا جذب شود.

سرکه سیب

سرکه سیب برای درمان شقاق به این صورت عمل می کند که با رفع یبوست مزمن، به مرور زمان زخم را التیام می بخشد. زیرا با افزایش حرکات روده می تواند دفع را راحت تر کند در نتیجه بهتر است برای داشتن طعم مطلوب یک یا دو قاشق غذاخوری از آن را با آب و عسل مخلوط کرده و بنوشید.

عکس سرکه سیب

روغن کوهان شتر

ممکن است از خود بپرسید روغن کوهان شتر در درمان شقاق چه تاثیری میتواند داشته باشد؟! از آنجا که این روغن به طور طبیعی از دو کوهان شتر استخراج میشود، دارای ویتامین ای e بوده و برای درمان بواسیر یا آسیب به مفاصل هم کاربرد دارد.

روغن نارگیل برای شقاق

روغن نارگیل دارای مزایا بسیاری بوده که یکی از آنها درمان انواع زخم های ملتهب از جمله زخم مقعدی یا شقاق می باشد. از آنجا که روغن نارگیل حاوی تری گلیسیرید بوده، می تواند ناحیه زخم را نرم نگه داشته و از تحریک شدن آن جلوگیری کند. بهتر است آن را چند مرتبه روی زخم بمالید تا نتیجه خوبی بگیرید.

hpvdarman.com / درمان شقاق در خانه

  • مهسا محمدی
  • ۰
  • ۰

درست است که علت های رایجی همچون یبوست و اسهال در به وجود آمدن شقاق نقش موثر دارند. اما برخی از بیماریهای مربوط به ناحیه نشیمنگاه به صورت جدی این ناحیه را درگیر کرده و علاوه بر ایجاد علائم دیگر؛ باعث زخم مقعد هم می شوند. که این بیماری ها شامل موارد زیر هستند:

ویروس اچ پی وی

ویروس اچ پی وی HPV یکی از بیماری هایی بوده که مستقیم ناحیه تناسلی را درگیر می کند. این ویروس باعث ایجاد زگیل تناسلی از نوع مقعدی می شود. در صورتی که فرد زگیل ها را بخاراند این ناحیه زخم شده و شقاق ایجاد می شود.

بواسیر یا هموروئید

بیماری بواسیر از آن دسته عارضه های نشیمنگاهی است که به دلیل باد کردن سیاهرگ ها و اختلال در کارکرد آنها ایجاد می شود. یکی از دلایل اصلی بواسیر یبوست یا اسهال است. معمولا بواسیر و شقاق به طور همزمان در این ناحیه به وجود می آیند.

ویروس اچ آی وی HIV

هنگامی که یک شقاق مقعدی در یک مکان غیر معمول رخ می دهد، ممکن است با سیفلیس و سایر بیماری های مقاربتی، سل، لوسمی، بیماری التهابی روده مانند بیماری کرون، جراحی قبلی مقعد، بیماری HIV و سرطان مقعد مرتبط باشد. از آنجا که اسهال یکی از شایع ترین عوارض HIV است، می تواند شدید یا خفیف باشد و گهگاه باعث شل شدن مدفوع شود در نتیجه پوست رکتوم را حساس کرده و شقاق به وجود می آید.

دیگر بیماریهایی که باعث به وجود آمدن این عارضه می شوند، عبارتند از:

  • سیفلیس
  • هرپس سیمپلکس
  • سرطان مقعد
  • بیماری سل

درمان

لیزر درمانی یکی از نوین ترین و آخرین دستاوردهای دنیای پزشکی است که برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله شقاق به کار گرفته می شود. درمان شقاق با لیزر با اثربخشی بالاتر و عوارض کمتر توانسته است جایگزین بسیار مناسبی برای انجام عمل جراحی شود و بسیاری از موارد این عارضه را حتی شقاق مزمن با درجات شدیدتر درمان نماید.

در روش درمان شقاق با لیزر ، پزشک متخصص با استفاده از انرژی اشعه ی لیزر و تاباندن آن به بافت های آسیب دیده اقدام به مسدودسازی شکاف ها و ترمیم بافت های آسیب دیده می کنند و بدین ترتیب بدون کوچکترین احساس درد و خونریزی در کوتاه ترین زمان ممکن بیماری شما برای همیشه درمان خواهد شد.

برای خواندن مطلب کامل شقاق مقعد کلیک کنید.

  • مهسا محمدی
  • ۰
  • ۰

اگر یبوست شما ناشی از سندرم روده تحریک پذیر یا یبوست مزمن یا شدید ایدیوپاتیک باشد، پزشک ممکن است برای شما یک فعال کننده کانال کلریدی مانند لوبی پروستون (آمیتیزا) تجویز کند. این کار با به کار انداختن اقداماتی در سلول‌ های شما کار کرده و مشخص می کند که مایعات بیشتری وارد دستگاه گوارش شما شود یا خیر. که می تواند به موارد زیر کمک کند:

  • تسکین درد معده
  • نرم کردن مدفوع
  • بیرون روی راحت بدون نیاز به فشار یا زور زدن
  • مرتب کردن تعداد دفعات رفتن به دستشویی

آگونیست های گوانیلات سیکلاز-C نیز برای بیماران مبتلا به یبوست ایدیوپاتیک مزمن استفاده می شود. این داروها که شامل لیناکلوتید (Linzess) و پلکاناتید (Trulance) هستند، به منظم‌ تر شدن دفع کمک می‌ کنند. آنها می توانند درد شکم را کاهش داده و حرکات روده را منظم کنند.

https://baamardom.ir/202821/

دارو برای رفع یبوست مزمن و شدید

بسته به علت یبوست شما، پزشک ممکن است یکی از این داروها را پیشنهاد کند:

  • میزوپروستول (سیتوتک) به عنوان یک محرک عمل می کند تا روده های شما سریعتر کار کنند. اگر باردار هستید نباید آن را مصرف کنید.
  • کلشی سین/پروبنسید (Col-Probenecid) به شما کمک می کند حرکات روده بیشتری داشته باشید. این دارو برای افرادی که مشکلات کلیوی دارند توصیه نمی شود.
  • OnabotulinumtoxinA (بوتاکس) به نرم شدن مدفوع کمک می کند و دفع آن را کم درد می کند. این دارو بیشتر برای درمان افراد مبتلا به اختلال عملکرد کف لگن استفاده می شود.
  • همچنین می توانید ملین ها را امتحان کنید. انواع مختلف مانند شیاف بیزاکودیل و قرص آن به روش های مختلفی برای کمک به اجابت مزاج کار می کنند.

مکمل‌ های فیبر به رژیم غذایی شما حجم بیشتری می‌ دهند که می‌ توانند به شما کمک کنند. آنها در انواع مختلف از جمله قرص، پودر و قرص های جویدنی وجود دارند. پزشک ممکن است یکی از این موارد را توصیه کند:

  • کلسیم پلی کربوفیل (FiberCon)
  • فیبر متیل سلولز (سیتروسل)
  • پسیلیوم (متاموسیل، کنسیل)

محرک های دفع

محرک ها روده های شما را منقبض می کنند و در نتیجه باعث حرکت راحت تر مدفوع می شوند. پزشک شما ممکن است این نوع دارو را فقط در صورتی توصیه کند که سایر درمان ها مؤثر واقع نشده باشند. محرک ها عبارتند از:

  • بیزاکودیل (Ducodyl، Dulcolax)
  • Senna-sennosides خوراکی (Senokot)

ملین ها برای همه افراد مبتلا به یبوست مناسب نیستند. شما باید آنها را فقط تحت نظر پزشک و برای مدت کوتاهی استفاده کنید. زیرا ممکن است در طولانی مدت عوارض خاص خود را داشته باشند. (به غیر از مکمل های فیبر، که فیبر را به رژیم غذایی شما اضافه می کنند).

مصرف طولانی مدت ملین ها می تواند باعث مشکلات دیگری شود. ممکن است مجبور شوید به بدن خود نحوه دفع مدفوع به طور معمول را آموزش دهید. همچنین، استفاده طولانی مدت از روان کننده ها ممکن است ویتامین های مهم بدن را از بین ببرد.

  • مهسا محمدی
  • ۰
  • ۰

بعضی از بیماری های نشیمنگاهی مانند شقاق مقعدی می تواند به مرور زمان خود به خود از بین رفته یا با پماد درمان شوند. هموروئید یکی از علل شایع خونریزی مقعدی است که می توان آن را با رفع مشکلاتی مانند یبوست، تغییر رژیم غذایی و نوشیدن آب به مقدار کافی و یا با درمان های پزشکی مانند جراحی درمان کرد.

البته عارضه خونریزی مقعدی دارای علائم و دلایل دیگری هم هست که در ادامه به طور کامل به آنها خواهیم پرداخت.

خونریزی مقعد چیست؟

رکتوم بخشی از روده بزرگ درست قبل از مقعد است. خونریزی از رکتوم ممکن است ناشی از هموروئید، اسهال خونی یا بیماری التهابی روده باشد. خونریزی مقعدی می تواند نشانه ای از بیماری دیورتیکول باشد که به دلیل کمبود فیبر در رژیم غذایی ایجاد می شود.

خونریزی مقعدی ممکن است به صورت خون در مدفوع، روی دستمال توالت یا در کاسه توالت ظاهر شود. خونی که در نتیجه خونریزی مقعدی ایجاد می‌شود معمولاً قرمز روشن است، اما گاهی اوقات می‌تواند به رنگ قهوه‌ای تیره باشد.

بواسیر یا هموروئید چیست؟

بیماری بواسیر یا هموروئید نوعی بیرون زدگی مقعدی است که در اثر ملتهب شدن سیاهرگ های اطراف مقعد یا داخل کانال رکتوم به وجود می آید. معمولا حدود نیمی از بزرگسالان بالا 50 سال به دلیل سبک زندگی خود علائم هموروئید را تجربه کرده و به آن مبتلا می شوند. از مهم ترین علائم آن می توان به یبوست، خون در مدفوع، خارش و… اشاره کرد.
بیماری بواسیر در انگلیسی با نام Hemorrhoids آورده می شود به سه نوع هموروئید خارجی، داخلی و پرولاپس دسته بندی می شوند. یکی از مسائل اساسی و سوالاتی که پیش از اقدام برای درمان بیماری مطرح است، این است که هزینه جراحی بواسیر با لیزر چقدر است؟

دلیل ابتلا به خونریزی مقعد

خونریزی مقعدی ممکن است به دلایل زیادی رخ دهد. علل شایع خونریزی مقعدی عبارتند از:
  • شقاق مقعد (پارگی کوچک در پوشش مجرای مقعد)
  • یبوست
  • مدفوع سفت
  • هموروئید (وریدهای متورم و ملتهب در مقعد یا رکتوم)
علل کمتر شایع خونریزی مقعدی عبارتند از:
  • سرطان مقعد
  • آنژیودیسپلازی (ناهنجاری در عروق خونی نزدیک روده)
  • سرطان روده بزرگ
  • پولیپ روده بزرگ
  • بیماری کرون
  • اسهال
  • دیورتیکولوز (کیسه برآمده ای که روی دیواره روده ایجاد می شود)
  • بیماری التهابی روده (IBD)
  • کولیت ایسکمیک (التهاب کولون ناشی از کاهش جریان خون)
  • پروکتیت (التهاب پوشش رکتوم)
  • کولیت کاذب غشایی (التهاب کولون ناشی از عفونت)
  • پرتو درمانی
  • سرطان رکتوم
  • سندرم زخم رکتوم منفرد (زخم راست روده)
  • کولیت اولسراتیو (نوعی بیماری التهابی روده)

https://www.finds.ir/content/malady-remedy/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D9%86%D8%B1%DB%8C%D8%B2%DB%8C/1594/

  • مهسا محمدی
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html