کلینیک بواسیر

۴ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هزینه درمان شقاق مقعدی با لیزر یا عمل جراحی چقدر است؟ اگر شما هم جزو کسانی هستید که به این عارضه گرفتار شده است، قطعا این سوال ذهنتان را درگیر کرده و به دنبال جواب برای هزینه های دقیق عمل هستید. شقاق مقعدی از آن دسته بیماری های دردناک، همراه با سوزش و در موارد مزمن خونریزی است.

دو روش درمانی عمل جراحی و لیزر تراپی به مراتب از روشهای دیگر شناخته شده تر هستند که در این بین، درمان شقاق مقعدی با لیزر سریع تر، قطعی تر و بهتر است. در ادامه به بررسی هزینه های دقیق عمل سرپایی شقاق در کلینیک و جراحی در بیمارستان می پردازیم.

شقاق یا فیشر مقعدی چیست؟

شقاق مقعدی پارگی یا ترک های کوچکی در قسمتی از مقعد است که اکثرا هنگام دفع مدفوع کشیده شده و باز می شود. این عارضه باعث می شود تا فرد دردی همراه با سوزش تجربه کند و از رفتن به دستشویی فراری شود. این تعویق در رفتن به دستشویی باعث یبوست شده که فشار شدید تری به زخم شقاق وارد می کند. در نتیجه با درد شدید و خونریزی در حین دفع همراه هستند.

امکان دارد که برخی زخم های سطحی مقعدی پس از چند روز بهبود پیدا کنند ولی شقاق عمیق به مرور زمان بدتر شده و می تواند حتی یک سال هم برای فرد مشکل ایجاد کند. بنابراین اگر زخم شقاق شما بیش از 4 هفته طول کشید، باید سریعا به متخصص مراجعه کنید.

هزینه عمل شقاق با لیزر به چه عواملی بستگی دارد؟

از آنجایی که شقاق یا فیشر مقعدی یکی از عارضه های رایج نشیمنگاهی بوده و اندازه ها یا عمق مختلفی دارد، در نتیجه هزینه عمل آن هم می تواند نسبت به این عوامل تغییر کند. فاکتورهای مختلفی که روی قیمت ها تاثیر می گذارند، عبارتند از:

  • عمق و وخامت شقاق مقعدی
  • آیا زخم عفونت کرده یا نه
  • تعداد زخم های شقاق (در مواردی ممکن است دو زخم هم زمان ایجاد شوند)
  • شرایط پزشکی بیمار
  • نرخ عمل کلینیکی که برای عمل به آن مراجعه می کنید
  • دستمزد جراح

لیزر شقاق مقعدی به عنوان جدیدترین راه درمان این بیماری در نظر گرفته شده است که با توجه به استفاده از بهترین دستگاه ها و متد روز دنیا، پس از عمل هیچگونه اسکار یا گوشت اضافه بر جا نمی گذارد. به علاوه محل زخم به طور کلی پس از چند وقت در مدت کوتاه ناپدید می شود.

تفاوت هزینه عمل در کلینیک با جراحی در بیمارستان دولتی یا خصوصی

اگر تا حدودی با عمل جراحی شقاق مقعدی و لیزر آشنایی داشته باشید؛ حتما آگاه هستید که این دو روش کاملا با یکدیگر تفاوت دارند. در نتیجه طبیعی است که هزینه های آنها نیز با یکدیگر تفاوت دارند. یکی از فرق های عمده هم این است که عمل جراحی در بیمارستان انجام می شود و درمان با لیزر در کلینیک ها به صورت سرپایی.

تمام این ها در حالی است که بیمار می تواند طی نیم ساعت با لیزر شقاق خود را درمان کند و به منزل برگردد. کیس هایی که لیزر شقاق انجام می دهند، می توانند به راحتی به فعالیت های روزانه خود برسند.

بیماران می توانند نسبت به وضعیت جسمی یا مالی خود یکی از بیمارستان های خصوصی یا دولتی را انتخاب کنند. که تعیین بیمارستان بستگی به دکتری که برای درمان به او مراجعه می کنند دارد.

ولی به طور کلی هزینه عمل جراحی در بیمارستان همراه با هزینه های جانبی آن؛ نسبت به کلینیک نرخ بالاتری دارد. ولی اگر هزینه های جانبی مانند تعویض پانسمان، بخیه و… را در نظر نگیریم، قیمت خود عمل جراحی کمی از لیزر ارزان تر در می آید.

اگر تصمیم به عمل جراحی سنتی دارید، باید موارد زیر را نیز در لحاظ کنید:

  • قیمت دارو بیهوشی
  • دستمزد تیم جراحی
  • هزینه های اتاق عمل
  • هزینه تعویض پانسمان پس از عمل

آیا بیمه تامین اجتماعی یا تکمیلی هزینه لیزر شقاق را پوشش می دهند؟

به طور خلاصه بخواهیم بیان کنیم؛ هزینه عمل شقاق فقط در صورتی تحت پوشش تامین اجتماعی می باشد که فرد مجبور باشد طی 24 ساعت یا بیشتر در بیمارستان بماند. ولی برخی بیمه های تکمیلی وجود دارند که هزینه این عمل را تقبل می کنند.

این اتفاق هم به این معنی نیست که جراحی از لیزر به صرفه تر است! زیرا هزینه های جانبی جراحی و دوره نقاهت طولانی مدت آن ثابت می کنند که درمان با لیزر به مراتب مقرون به صرفه تر است.

هزینه لیزر فیشر مقعدی

  • مهسا محمدی
  • ۰
  • ۰

nyusha gholami

  • مهسا محمدی
  • ۰
  • ۰

فیستول مقعدی معمولاً در اثر ابتلا مجرا مقعد به عفونت ایجاد می شود که باعث جمع شدن چرک یا آبسه در بافت مجاور آن می شود.

فیستول

هنگامی که چرک به شکل درست تخلیه نشود، می تواند یک کانال باریک که فیستول مقعدی نام دارد را بر جا بگذارد. همچنین این بیماری ممکن است به دلیل شرایط نامناسب یا بیماری های مربوط به روده به وجود بیاید. 

از نشانه های آن می توان به حفره ای قابل مشاهده در اطراف مقعد، خروج خونابه و.. اشاره کرد که به طور کامل راجع به آنها صحبت خواهیم کرد و روش های درمان را هم معرفی می کنیم. 

یکی از تخصصی ترین و بهترین کلینیک ها در تهران برای لیزر فیستول مقعدی بدون عمل جراحی کلینیک زارعی می باشد که با دارا بودن کادری با تجربه و حرفه ای تا پایان دوره درمان بیمار را همراهی می کنند. کلینیک ما ابتدای خیابان ملاصدرا، خیابان پردیس، پلاک 14، طبقه 5 بوده و از شنبه تا چهارشنبه ساعت 8 صبح الی 22 در خدمت شما عزیزان می باشد.

فیستول مقعدی چیست؟

فیستول مقعدی یک مجرای کوچک است که بین انتهای روده و پوست نزدیک مجرای مقعد ایجاد می شود. طول این کانال نسبت به محلی که ایجاد شده است، می تواند متفاوت باشد.

علت فیستول مقعدی چیست؟

بیشتر فیستول های مقعدی پس از آبسه مقعدی ایجاد می شوند. درست در قسمت مقعد، تعدادی غده وجود دارد که ماده ای مایع را تشکیل می دهند. این غدد ممکن است مسدود شده و توسط باکتری ها آلوده شوند. اگر اندازه آبسه افزایش یابد ممکن است یک تونل ایجاد شده و به سطح پوست اطراف دریچه مقعد راه پیدا کند. این تونل چرکی همان فیستول آنال می باشد که همچنین می تواند در اثر التهاب یا عفونت طولانی مدت روده ایجاد شود. 

نمونه هایی دیگر از بیماریهای طولانی مدت روده که می توانند فیستول مقعدی ایجاد کنند شامل بیماری کرون و دیورتیکولیت هستند.

این بیماری همچنین می تواند به دنبال جراحی یا پرتودرمانی روده و پشت شما ایجاد شود.

عکس انواع آبسه مقعدی علت اصلی ابتلا به فیستول

فیستول

علائم و نشانه ها

فیستول های مقعدی می توانند علائم ناخوشایندی مانند ناراحتی و سوزش پوست ایجاد کنند و معمولاً به خودی خود بهتر نمی شوند. این بیماری نشانه های دیگری دارد که می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سوزش پوست اطراف مقعد.
  • درد مداوم و ضربان دار. همچنین این درد ممکن است هنگام نشستن، حرکت کردن، مدفوع کردن یا هنگام سرفه شدیدتر شود.
  • خروج ترشحات بدبو از نزدیک مقعد.
  • دفع چرک یا خون هم زمان با خروج مدفوع.
  • در موارد شدید ممکن است سوراخ چرکی کمی خونریزی کند.
  • مشکل در کنترل حرکات روده (بی اختیاری مدفوع)؛ این اتفاق غیر معمول بوده و باید جدی پیگیری شود.

اگر این علائم نادیده گرفته شوند، ممکن است مجدد آبسه ایجاد شده و باعث تورم و قرمزی در اطراف مقعد و تب بالا می شود.

ادامه مطلب در https://nodud.com/

 

  • مهسا محمدی
  • ۰
  • ۰

شوربختانه، این روزها بیماری بواسیر یا همان هموروئید تبدیل به یک معضل بزرگ شده که تمام گروه های سنی به خصوص جوانان و افراد میانسال را درگیر خود کرده است. طبق آمار و تحقیقات؛ از بین این گروه های سنی، اغلب افرادی که در حیطه شغلی کارمندان و رانندگان قرار می گیرند، بیشتر از بقیه درگیر می شوند.

بیماری بواسیر به شکل یک تیله کوچک و باد کرده در اطراف مقعد یا داخل آن ایجاد می شود که معمولا درد زیادی به همراه داشته و اگر درمان نشده باقی بماند، عمل دفع را مختل می کند. روش های مختلفی برای تشخیص و درمان بواسیر وجود دارد که در ادامه به بررسی ریز به ریز آنها می پردازیم.

بواسیر یا هموروئید چیست؟

توده بواسیر یا هموروئید زمانی ایجاد می شود که رگ های خونی داخل یا اطراف مقعد و راست روده متورم شده و تحریک شوند. در نتیجه به صورت برآمده یا باد کرده در می آیند که به آنها هموروئید Hemorrhoids گفته می شود. این اتفاق زمانی می افتد که به رگهای ناحیه نشیمنگاه فشار زیادی وارد شود. بواسیر می تواند در داخل رکتوم یا در زیر پوست اطراف مقعد به وجود بیاید.

علائم و نشانه ها

هر بیماری علائم خاص و مربوط به خود را دارد و نشانه های بواسیر اغلب شامل موارد زیر است:

  • خونریزی بدون درد
  • خارش یا سوزش در ناحیه مقعد
  • ناراحتی یا درد در همان ناحیه
  • برآمدگی و تورم در ناحیه مقعد
  • نشت مدفوع به لباس زیر

این علائم برای هر فردی می تواند ناخوشایند یا هشداردهنده بوده و زندگی او را تا حدودی تحت تاثیر قرار دهند، اما معمولاً نگران کننده نیستند و با بکارگیری درمان مناسب میتوان آنها را برطرف کرد.

علت بواسیر در زنان و مردان

بیماری هموروئید بنا به دلایل زیادی در مردان و زنان ایجاد می شود ولی برخی از اتفاقات زندگی وجود دارند که احتمال ابتلا به این عارضه را افزایش می دهند. که عبارتند از:

  • فشار آوردن به مقعد و زود زدن برای دفع مدفوع
  • بارداری: در دوران حاملگی به دلیل فشار آمدن به ستون فقرات و نشیمنگاه، رگ های مقعد ملتهب شده و بواسیر ایجاد می شود.
  • سابقه خانوادگی: طبق آمار و گزارشات درصد بسیار کمی از بیماران به دلیل سابقه خانوادگی خود به این بیماری مبتلا شدند.
  • کهولت سن: معمولا افراد میانسال به دلیل نداشتن تحرک و فرسایش جسمی، بیشتر از بقیه در معرض ابتلا قرار می گیرند.
  • یبوست یا اسهال طولانی مدت: از آنجا که ناحیه نشیمنگاه و مقعد بسیار حساس است، هر دو بیماری نام برده، می توانند باعث تحریک شوند. در نتیجه رگ ها برآمده شده و توده هموروئید ایجاد می شود.
  • نشستن یا ایستادن بیش از حد: به طور معمول کارمندان و رانندگان زمان بیشتری از روز خود را در حالت نشسته می گذرانند. این کار باعث می شود که فشار زیادی به مقعد وارد شود.
  • چاقی مفرط: افرادی که دچار چاقی مفرط بوده و برای کم کردن اضافه وزن خود ورزش نمی کنند، فشار زیادی را در ستون فقرات و نشیمنگاه خود حس می کنند که به مرور زمان منجر به این بیماری می شود.

این بیماری چند نوع دارد؟

همانگونه که در ابتدا به این موضوع اشاره کردیم؛ بواسیر می تواند داخلی یا خارجی باشد.

بواسیر یا هموروئید داخلی

بواسیر داخلی از بیرون قابل مشاهده نبوده و در قسمتی از داخل مقعد ایجاد می شود که به آن کانال رکتوم می گویند. آنها معمولاً بدون درد هستند. اکثر اوقات، اولین نشانه وجود هموروئید داخلی ، خونریزی قطره ای از مقعد است.

همچنین گاهی اوقات فشار آوردن هنگام دفع می تواند باعث شود که این توده به حالت افتاده در آمده و از دریچه مقعد کمی بیرون بزند. در این وضعیت به این بیماری هموروئید بیرون زده یا افتاده (پرولاپس شده) گفته می شود که می تواند دردناک باشد.

بواسیر یا هموروئید خارجی

بواسیر خارجی در اطراف مقعد و زیر پوست آن ایجاد می شود که افراد می توانند آن را لمس کنند و قابل مشاهده می باشد. از آنجا که اعصاب حساس تری در این قسمت از بدن وجود دارند، معمولاً هموروئید های خارجی دردناک تر هستند. اگر هنگام دفع مدفوع فشار بیاورید یا دچار یبوست باشید، ممکن است خونریزی آن را مشاهده کنید.

اطلاعات بیشتر

  • مهسا محمدی
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html