کلینیک بواسیر

۳ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی چقدر است؟

بیماری سینوس پیلونیدال (PSD) یک بیماری التهابی – پوستی شایع است که عمدتاً نوجوانان و بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می دهد. البته آمار ابتلا در مردان و افرادی که بدن پرمویی دارند بیشتر است. روش های درمان کیست مویی بحث برانگیز است چون در برخی از روش ها احتمال عود بالایی وجود دارد که درباره آنها بحث خواهیم کرد.

بیماری کیست مویی چیست؟

بیماری کیست مویی که نام دیگر آن سینوس پیلونیدال می باشد؛ یک عفونت مزمن پوستی است که در چین بین باسن، نزدیک استخوان دنبالچه ایجاد می شود.اگر به بیماری پیلونیدال مبتلا هستید، ممکن است یک یا چند کیست بین شکاف باسن شما ایجاد شود که متورم و عفونی شوند. کیست پیلونیدال شبیه یک گودی کوچک است و در بدن اکثر افراد مو از آن بیرون زده است.

آیا بیماری سینوس مویی ارثی است؟

ممکن است در برخی از سایت ها جواب این سوال را مثبت بدانند ولی در حقیقت اینطور نیست. عارضه کیست مویی در اکثر موارد به دلیل سبک اشتباه زندگی یک فرد ایجاد می شود و همان گونه که قبلا هم اشاره کردیم؛ افراد پرمو بیشتر درگیر سینوس پیلونیدال می شوند.

همچنین معمولاً در افراد جوان بین 15 تا 24 سال رخ می دهد. این بیماری در مردان و افرادی که دارای اضافه وزن هستند، لباس های تنگ میپوشند، موهای زیادی در نزدیکی باسن دارند، یا اغلب حمام یا دوش نمی گیرند، شایع تر است.

هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی چقدر است؟

روش های درمان

اگر کیست دوباره عفونی شود یا پس از تخلیه چرک آن بهبود نیابد، ممکن است برای برداشتن آن نیاز به راه های درمانی پیشرفته تری داشته باشید. بسته به نوع جراحی مورد نیاز، ممکن است 4 تا 10 هفته طول بکشد تا بهبود یابد. اگر جای زخم متورم، قرمز و به طور غیر طبیعی داغ شد مجددا به پزشک مراجعه کنید.

این مطلب برگرفته از بازتاب میباشد.

  • مهسا محمدی
  • ۰
  • ۰

آبسه مقعدی یک حفره عفونی پر از چرک در نزدیکی مقعد یا راست روده بوده که با بیماری فیستول در ارتباط است.

فیستول (که همچنین فیستول آنورکتال نیز نامیده می‌شود) یک تونل کوچک است که از دهانه داخل کانال مقعد به یک سوراخ بیرونی در پوست نزدیک این ناحیه متصل می شود. فیستول مقعدی اغلب از یک آبسه مقعدی قبلی یا فعلی ناشی می شود. حدود 50 درصد از افراد مبتلا به آبسه دچار فیستول می شوند. با این حال، فیستول می تواند بدون آبسه نیز رخ دهد.

علت آبسه ی مقعدی چیست؟

غدد کوچک در داخل مقعد بخشی از آناتومی طبیعی این قسمت هستند. اگر غدد مقعد مسدود شوند، ممکن است منجر به عفونت در این ناحیه شود. هنگامی که عفونت جدی است، اغلب منجر به آبسه می شود. باکتری ها، مدفوع یا مواد خارجی نیز می توانند غدد این قسمت را مسدود کرده و باعث ایجاد آبسه شوند. بیماری کرون، سرطان، تروما و تشعشعات می تواند خطر عفونت و فیستول را افزایش دهند.

کلینیک زارعی در مورد علت آبسه مقعدی بیان می کند؛ گروهی از افراد به علت دارا بودن شرایط خاص خود احتمال بیشتری برای ابتلا به این بیماری دارند از جمله‌ی آنها می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

کولیت

بیماری روده التهابی مانند بیماری کرون یا کولیت زخمی

دیابت

دیورتیکولیت

بیماری التهابی لگن (PID)

رابطه جنسی مقعدی

استفاده از داروهایی مانند پردنیزولون

ایدز

بارداری

سل

آپاندیسیت

شقاق مقعدی

قرار دادن اجسام خارجی در داخل مقعد

بیماری‌ های مقاربتی

علائم و نشانه ها

علائم ممکن است در هر فرد کمی متفاوت باشد. آنها می توانند شامل موارد زیر باشند:

درد یا ناراحتی شدید در نزدیکی نشیمنگاه. 

درد ثابت و تشدید با اجابت مزاج

خستگی

تب

عرق شبانه

یبوست

حرکات روده دردناک

تورم یا قرمزی در نزدیکی مقعد

توده یا بافت دردناک و سفت شده نزدیک مقعد

درد در قسمت پایین شکم

نشت مایع یا چرک از مقعد یا باسن

علائم آبسه آنورکتال ممکن است شبیه سایر بیماری های جسمی باشد. برای تشخیص دقیق به یک پزشک خوب مراجعه کنید.

آیا آبسه مقعدی خطرناک است؟ +درمان و علائم

آبسه آنورکتال چگونه تشخیص داده می شود؟

زمانی که به دکتر مراجعه می کنید، او در مورد علائم و سابقه پزشکی شما سوالاتی می پرسد. همچنین ممکن است لازم باشد یک معاینه فیزیکی ساده انجام دهد که شامل معاینه ناحیه نشیمنگاه است. ولی در موارد حیاتی پزشک ممکن است یکی از آزمایشات پیشرفته زیر را تجویز کند:

معاینه رکتال دیجیتال. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا پزشک ممکن است به آرامی یک انگشت دستکش دار و روغن کاری شده را وارد مقعد شما کند. همچنین ممکن است از ابزاری به نام اسپکولوم استفاده شود. این وسیله داخل رکتوم وارد شده و به آرامی منبسط می شود. این به ارائه‌ دهنده شما امکان می‌ دهد قسمت بیشتری از این ناحیه را ببیند.

پروکتوسیگموئیدوسکوپی (سیگموئیدوسکوپی). یک لوله انعطاف پذیر با یک نور و یک دوربین کوچک در مقعد قرار می گیرد. این به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما اجازه می دهد تا به ناحیه داخل رکتوم دید کاملی داشته باشد.

عکس برداری: همچنین ممکن است MRI، سی تی اسکن یا سونوگرافی انجام دهید. یکی از این آزمایشات ممکن است برای یافتن محل دقیق آبسه انجام شود.

https://www.javanonline.ir/fa/news/1084392/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D8%A2%D8%A8%D8%B3%D9%87-%D9%85%D9%82%D8%B9%D8%AF%DB%8C-%D8%AE%D8%B7%D8%B1%D9%86%D8%A7%DA%A9-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%B9%D9%84%D8%A7%D8%A6%D9%85

  • مهسا محمدی
  • ۰
  • ۰

زگیل دست و پا چیست؟

زگیل های دست و پا توده های کوچکی هستند که اغلب روی پوست این قسمت ها ایجاد می شوند.

این زائده های پوستی از نظر ظاهری متفاوت هستند و ممکن است به صورت منفرد یا خوشه ای ایجاد شوند. برخی از آنها بیشتر بر نواحی خاصی از بدن تاثیر می گذارند. به عنوان مثال، وروکا نوعی از زگیل هایی هستند که معمولاً در کف پا ایجاد می شوند.

زگیل های دست و پا غیر سرطانی هستند، اما می توانند گاهی به عنوان علائمی از سرطان ظاهر شوند.

به طور طبیعی برخی از افراد در مقطعی از زندگی خود دچار زگیل دست و پا می شوند. زائده ها بیشتر از بزرگسالان؛ کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار می دهند.

آیا زگیل های دست و پا مسری هستند؟

زگیل ها خیلی مسری در نظر گرفته نمی شوند، اما می توانند با تماس نزدیک پوست به پوست منتقل شوند. در برخی از موارد عفونت همچنین می تواند به طور غیرمستقیم از اشیاء یا سطوح آلوده مانند ناحیه اطراف استخر منتقل شود.

اگر پوست شما خیس یا آسیب دیده باشد، احتمال ابتلای شما به ویروس زگیل بیشتر است. بعد از اینکه شما مبتلا شدید، ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد تا زائده ها ظاهر شوند.

علت ایجاد آنها چیست؟

اگر بخواهیم از علت اصلی آن صحبت کنیم، عامل ایجاد این زائده های ویروسی است که به ویروس پاپیلومای انسانی یا ویروس اچ پی وی (HPV) معروف است. بیش از ۶۰ نوع ویروس HPV وجود دارد. تاکنون هیچ درمان قطعی برای ویروس HPV کشف نشده است. اکثر افراد طی ۲ الی ۳ سال پس از آلودگی به این ویروس به طور طبیعی بدنشان با آن مقابله می کند. با این حال ، چند گروه از ویروس اچ پی وی وجود دارند که به طور خطرناک قابل انتقال هستند.

حتی زگیل در کودکان هم یکی از عارضه های شایع است. طبق آمار بیشترین رشد زائده زگیل در کودکان ۶۰% روی دست آن ها و درصد مابقی روی دیگر اعضا بدنشان می باشد. همچنین از هر ۳ کودک و نوجوان، ۱ نفر مبتلا به زگیل می شود. اما تنها ۳ تا ۵ درصد بزرگسالان زگیل دارند.

این قسمت برگرفته از مقاله زگیل پا کلینیک اچ پی وی می باشد.

چه زمانی باید برای مشاوره به پزشک مراجعه کرد؟

زگیل های دست و پا معمولا جدی نیستند و می توانند توسط دکتر پوست یا متخصص جراح عمومی درمان شوند. پزشک ممکن است برای از بین بردن زائده ها دارو تجویز کرده یا آنها را با تیغ جراحی یا اشعه لیزر بردارد.

بیشتر انواع زگیل ها به راحتی قابل شناسایی هستند زیرا ظاهری متمایز از بافت طبیعی پوست دارند. اگر روی پوست خود زائده ای دارید که قادر به شناسایی آن نیستید یا نگرانش هستید، باید به متخصص پوست یا جراح عمومی مراجعه کنید.

زیرا پزشک شما به سادگی با نگاه کردن به آن می‌تواند تشخیص دهد که زائده ها است یا خیر. همچنین محل قرارگیری آن بر روی بدن شما و نحوه تأثیر آن بر پوست اطراف نیز در نظر گرفته می شود.

منبع

  • مهسا محمدی
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html