کلینیک بواسیر

۵ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

زگیل پا که بیشتر در کودکان، نوجوانان و افراد مسن دیده می شود، زائده های کوچکی هستند که در صورت آلوده شدن پوست به نوعی از ویروس اچ پی وی به وجود می آیند. این زگیل ها می توانند در هر قسمتی از پا رشد کنند. اما به طور معمول در کف پا، بین انگشتان یا پاشنه پا ظاهر می شوند.

ممکن است که آنها را با نام پلانتار وارت Plantar warts نیز شنیده باشید.

برای درمان زگیل پا از روش های مختلفی از جمله دارو و پماد، لیزر درمانی، کرایو کمک گرفته می شود که در ادامه به بررسی هر یک از این روش ها می پر دازیم.

انواع زگیل پا

به طور کلی می توان گفت سه قسمت از پا وجود دارد که این زائده های پوستی به طور شایع در آنها رشد می کنند:

کف پا

به دلیل فشار وارد شده و سطح تماس بیشتر کف پا نسبت به سایر نقاط پا، امکان رویش زائده های گوشتی در این قسمت بیشتر است که به صورت خوشه ای یا تکی رشد می کنند. در برخی افراد به دلیل قوس زیاد کف پا، زگیل ها فضای بیشتری برای رشد دارند.

عکس زگیل کف پا

زگیل پاشنه پا

یکی از مکان های رایج که زگیل های پا در آنجا رشد می کنند، پاشنه پا می باشد. در این قسمت فشار وارد شده از زمین به بدن بیشتر از سایر نقاط پا حس می شود. به همین دلیل زائده ها تمایل زیادی برای تکثیر دارند.

عکس زگیل پاشنه پا

زگیل انگشتان پا

بین انگشتان پا همیشه رطوبت و گرما بیشتر از دیگر قسمت های پا می باشد. خصوصا در کفش، پیاده روی های طولانی مدت و حتی استفاده کفش بدون جوراب یا عدم رعایت بهداشت پا، بهترین مکان برای رشد ویروس بین انگشتان می باشد.

عکس زگیل بین انگشتان پا

علت زگیل کف پا چیست؟

زگیل کف پا در اثر تماس مستقیم با ویروس پاپیلومای انسانی یا همان ویروس اچ پی وی (HPV) ایجاد می شود. این ویروس همان عاملی است که باعث ایجاد زگیل در مناطق دیگر بدن از جمله زگیل تناسلی می شود. زیرا ویروس اچ پی وی دارای بیش از 120 نوع مختلف است. این ویروس به طور کلی از طریق بریدگی ها و خراش های کوچک پا به پوست حمله می کند. همچنین محیط های گرم و مرطوب مانند حمام و سونا های بخار بستر مناسبی برای رشد ویروس اچ پی وی هستند. درمان زگیل تناسلی نیز نیازمند روش های منحصر به فرد خود می باشد.

ادامه مطلب https://hpvdarman.com/articles/%d8%b2%da%af%db%8c%d9%84-%da%a9%d9%81-%d9%be%d8%a7/

  • مهسا محمدی
  • ۰
  • ۰

مشاهده مطلب کامل: http://bargharshad.rozblog.com/Forum/Post/3091

در انتهای روده بزرگ و مقعد همه افراد بالشتک های هموروئیدی قرار دارند. ولی در صورتی که بالشتک های هموروئیدی آسیب ببینند، متورم شده و بیماری بواسیر رخ میدهد. این عارضه می تواند باعث خارش و سوزش و ناراحتی به هنگام دفع مدفوع شود. اما هموروئید ترومبوزه زمانی اتفاق می افتد که هموروئید داخلی یا خارجی با لخته های خون پر شود.

بواسیر یا هموروئید ترومبوزه

بواسیر با هموروئید همان عروق خونی متورم یا واریسی در ناحیه مقعد است، که در اثر اعمال فشار بیش از اندازه ایجاد می شود. در صورتی که بر روی این عروق بیرون زده از مقعد فشار وارد شود، درون آنها خون تجمع کرده، و اصطلاحاً هموروئید ترومبوزه روی می دهد. یا به بیانی دیگر در صورتی که درون هموروئید، لخته خون ایجاد شود، فتق ترومبوز روی می دهد. این وضعیت خطرناک نیست اما می تواند به شدت دردناک باشد.

علائم بواسیر یا هموروئید خارجی و ترومبوزه

این عارضه از ابتدا به شکل ترومبوزه نبوده و به مرور زمان و عدم توجه برای مراجعه به درمان دردناک می شود. نشانه های آن در ادامه آورده شده اند تا به طور کامل با آنها آشنا شوید:

  • خارش در اطراف ناحیه مقعد
  • خونریزی همراه با حرکت روده ای
  • تورم و یا بیرون زدگی بافت اطراف مقعد
  • درد در نواحی اطراف بافت هموروئیدی

هموروئید خارجی ترومبوزه می تواند آلوده شده و در آن عفونت تجمع نماید که در این صورت آبسه رخ داده و همراه با علائمی مانند تب ظاهر می شود.

جهت مشاهده عکس هموروئید خارجی کلیک کنید.

علل بواسیر یا هموروئید خارجی و ترومبوزه

هموروئید ترومبوزه ناشی از افزایش فشار وارده بر روی عروق داخلی رکتوم ایجاد می شود، این افزایش فشار ناشی از عوامل زیر ایجاد می شود:

  • یبوست
  • اسهال
  • حرکات روده نامنظم
  • حاملگی
  •  زایمان طبیعی سخت
  • کهولت سن
  • نشستن برای مدت زمان طولانی (مسافرت با قطار یا هواپیما)

پزشکان به طور دقیق نمی دانند چرا برخی افراد دچار لخته های خون یا همان ترومبوزه می شوند.

پیشگیری از ابتلا به هموروئید ترومبوزه

عکس هموروئید ترومبوزه

جلوگیری و پیشگیری از هموروئید امکان پذیر نیست، اما انجام راهکار های زیر می تواند خطر ابتلا به این بیماری کاهش دهد:

  • مصرف غذاهایی با فیبر بالا: رعایت رژیم غذایی با فیبر بالا به منظم شدن حرکات روده ای کمک می کند. مصرف خوراکی هایی مثل کلم بروکلی، سبوس گندم، ماکارونی و بلغور جو دوسر با درصد بالایی فیبر در جلوگیری از بواسیر موثر است.
  • افزایش فعالیت بدنی: اجتناب از نشستن برای مدت طولانی و راه رفتن حداقل هر یک ساعت یکبار می تواند به جلوگیری از هموروئید کمک کند.
  • جلوگیری از یبوست : اگر دچار یبوست هستید، بجای وارد آوردن فشار بیش از حد به مقعد، می توانید از داروی های نرم کننده کننده مدفوع استفاده کنید. البته نباید در مصرف این داروها زیاده روی نمود.
  • مصرف کافی آب: هیدراته نگه داشتن بدن می تواند احتمال ابتلا به یبوست را کاهش دهد. باید در طول روز حداقل 8 لیوان آب نوشید.
  • مهسا محمدی
  • ۰
  • ۰

درمان بواسیر با لیزر در کلینیک اچ پی وی

بواسیر یا هموروئید یکی از شایع ترین بیماری های نشیمنگاهی است که حداقل نیمی از افراد در زندگی خود یک بار به آن مبتلا می شوند. یکی از باورهای اشتباهی که در رابطه با این عارضه وجود دارد، این است که اکثرا تصور می کنند فقط میانسالان به آن مبتلا می شوند در حالی که افراد در هر سنی از جمله کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان نیز ممکن است درگیر بیماری بواسیر شوند. با این حال به دلیل در دسترس بودن روش های قطعی درمان بواسیر مانند لیزر درمانی جای نگرانی برای این عوارض عارضه نمی ماند. 

از آنجایی که توده هموروئید با گذشت زمان دردناک تر شده و بدتر می شود، پزشکان توصیه میکنند به محض مشاهده نشانه های بواسیر، بیمار باید برای درمان اقدام کند.

بیماری بواسیر چیست ؟

به متورم شدن سیاهرگ های مقعد که عمل دفع را برای بیمار بسیار سخت کرده و همراه با سوزش و خارش می باشد، بواسیر می گویند. اگر این سیاهرگ ها داخل مقعد ملتهب شوند، به آن بواسیر (هموروئید) داخلی و اگر خارج از مقعد باشند، هموروئید خارجی نامیده می شوند.

علائم

نشانه های بواسیردر معمولا به گونه ای می باشند که بیمار به خوبی متوجه آنها می شود. پس می تواند به موقع به منظور پیشگیری از گسترش بیماری برای درمان بواسیر خود اقدام کند. محض یادآوری؛ با توجه به علائم زیر فرد دچار هموروئید است:

  • درد هنگام اجابت مزاج
  • سوزش و خارش در ناحیه مقعد
  • داشتن خونریزی در مواردی که توده کمی یا کاملا بزرگ شده است
  • حس کردن برجستگی ها خارج از مقعد با لمس کردن
  • احساس درد و تیر کشیدگی هنگام نشستن بر سطوح نسبتا سفت

درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر

به گزارش everydayhealth از آنجایی که هیچ کدام از داروها، پماد ها و روش های خانگی یا گیاهی برای درمان بواسیر جوابگو نبوده و نمی توانند این رگ های ملتهب شده را به حالت اولیه خود برگردانند، بیماران لازم است از روش های تهاجمی تری مانند لیزر بواسیر یا عمل جراحی هموروئید برای از بین بردن این عارضه استفاده کنند. 

بنابراین در این موارد تنها راه این است که این زائده ها مسدود شده و از مقعد خارج شوند که متخصص با کمک لیزر این کار را در کمتر از یک ساعت برای بیمار انجام می دهد. 

طی عمل با لیزر محل توده به صورت بی حسی موضعی کاملا سر شده و بیمار هیچگونه درد، سوزش یا خونریزی ندارد. از طرفی دیگر پیش از آمدن پزشک بدن فرد به طور کامل پوشانده شده و قسمتی که قرار است عمل با لیزر روی آن انجام شود، بیرون می ماند. طی این مراحل بیمار باید رو به شکم دراز بکشد. 

جهت خواندن ادامه مطلب لیزر هموروئید کلیک کنید.

 

  • مهسا محمدی
  • ۰
  • ۰

دکتر کیست مویی در تهران

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال بیشتر جوانان و بخصوص مردان را درگیر می نماید. این بیماری نوعی سوراخ یا گودال است که در نواحی اطراف شکاف بالای باسن یا  پایین استخوان دنبالچه ایجاد می شود و می توان آن را افزون بر دسته بندی جزء بیماری های ناحیه ی مقعدی نوعی از مشکلات پوستی دانست که همراه با مو ظاهر خواهد شد. در این موارد مراجعه به یک پزشک متخصص کیست مویی اهمیت ویژه ای در درمان بیماری دارد.

این بیماری علت مشخصی ندارد اما می تواند ناشی از علل مختلفی باشد که موجب سایش پوست شده و به برگشت مو به داخل پوست می انجامد، از جمله مهمترین علل سینوس پیلونیدال می توانیم به ژنتیک، چاقی، پوشیدن لباس های تنگ و عدم رعایت بهداشت ( از بین بردن موهای زائد ) اشاره کنیم.

این عارضه همراه با علائمی از جمله تورم، درد شدید در ناحیه مقعد و خروج ترشحات خونی و چرک است، و نشان میدهد بیماری نیاز به درمان فوری دارد. لازم است جهت درمان کیست مویی به دکتر یا پزشک متخصص مجرب در زمینه ی جراحی عمومی مراجعه نمایید.

ما به شما پیشنهاد می کنیم جهت درمان این عارضه به بهترین کلینیک تهران یعنی کلینیک زارعی مراجعه نموده و از خدمات بهترین دکتر یا پزشک متخصص در این زمینه بهره ببرید.

متخصص کیست مویی در تهران

این سوال را از خود می پرسید که متخصص کیست مویی در تهران کیست؟ یا برای درمان آن بهتری است به چه دکتری مراجعه کنیم؟ اگر شما هم یکی از کسانی هستید که دچار کیست مویی شده و به هر دلیلی از عمل جراحی دوری می کند یا ترس دارد، پیشنهاد میکنیم برای درمان سریع تر، بدون درد و خونریزی کلینیک زارعی را انتخاب کنید. این کلینیک با کادر درمانی مجرب و ماهر به عنوان برترین مرکز تخصصی درمان کیست مویی با لیزر در تهران شناخته شده است که با سابقه بیش از 100 بیمار در ماه توانسته رضایت تعداد زیادی از مردم را به خود جلب کند.

همچنین دکتر علیرضا زارعی با مهارت بالا و تجربه ای بیش از 10 سال سابقه در درمان بیماران مبتلا به سینوس یا کیست پیلونیدال دارند.

لازم به ذکر است که روزانه تعداد زیادی از بیماران از شهرستان ها و شهرهای اطراف مانند کرج، قزوین و… برای درمان این عارضه به ما مراجعه می کنند که همان روز درمان شده و به محل زندگی خود باز می گردند.

آیا تجربه و مهارت پزشک نقشی در درمان کیست پیلونیدال دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که قطعا بله. متاسفانه امروزه به دلیل عدم تجربه کافی برخی از پزشکان، بیماران پس از درمان دچار درد های خفیف و آنی در ناحیه کمر یا ابتدا ستون فقرات می شوند که در برخی تا آخر زندگی با آنها همراه است. برخی از بیماران طی تصمیم عجولانه چون از درد و سوزش رنج می برند به نزدیک ترین پزشک برای درمان سریع کیست مویی خود مراجعه می کنند. ولی باید به این شرط توجه کرد که آیا با مراجعه به هر دکتر می توان به طور صحیح این عارضه را درمان نمود؟ پس دوستان عزیز نسبت به انتخاب پزشک حتما با تحقیق و رزومه درخشان یک پزشک برای درمان مراجعه کنید.

منبع: کلینیک زارعی

  • مهسا محمدی
  • ۰
  • ۰

یکی از روش های قطعی جهت از بین بردن و درمان انواع زگیل ها ؛ به خصوص زگیل های تناسلی، درمان با روش کرایو می باشد که با نام های سرما درمانی، کرایوتراپی و انجماد نیز ممکن است آن را شنیده باشید. درمان زگیل تناسلی با روش کرایو در کلینیک یا مطب متخصص جراح عمومی انجام می شود. پس از بررسی های لازم توسط پزشک مربوطه، نیتروژن مایع در دما -196 درجه سانتی گراد یا دی اکسید کربن روی زگیل ها اعمال می شود. دکتر برای کاهش حس درد بیمار از بی حسی موضعی استفاده کرده و زمان انجام کرایو شخص فقط کمی سرما روی پوست خود حس می کند. زمان تقریبی برای درمان با کرایو 20 دقیقه است.

   در صورت زیاد بودن تعداد زگیل ها ممکن است که جلسات درمانی تا دو یا سه جلسه بکشد یا طبق صلاحدید پزشک از روش درمان زگیل تناسلی با لیزر کمک گرفته شود.

درمان زگیل تناسلی به روش کرایو چگونه است؟

درمان زگیل با روش کرایو

روش کرایوتراپی (جراحی به روش کرایو) توسط اعمال نیتروژن مایع و یخ زدن ، زگیل های دستگاه تناسلی را از بین می برد. این عمل در مراحل زیر انجام می گیرد:

  1. پزشک نیتروژن مایع را به زگیل ها و اطراف آنها اعمال می کند. در این هنگام نیتروژن به عمق زائده های گوشتی نفوذ می کند.
  2. سپس بافت زائده با نیتروژن مایع منجمد می شود. پزشک صبر می کند تا بافت ذوب شود. در صورت لزوم و تشخیص پزشک، ممکن است که مجدد بافت زگیل را منجمد کند. 
  3. در آخر نیتروژن مایع با تخریب دیواره ی سلول ها، بافت زائده را از بین می برد و قسمت تحت درمان ملتهب می شود. این التهاب کمک می کند تا بافت عفونی سریع تر از بین رفته و پوسته پوسته های ناشی از زگیل شروع به ریزش کنند.

زمان انجام این عمل نسبت به تعداد زگیل ها و اندازه آنها متفاوت است. بیمار در طول درمان ممکن است احساس سوزش خفیف یا متوسط داشته باشد.

لازم به ذکر است که زگیل های تناسلی در مجرای ادرار یا مقعد معمولاً به زمان درمان بیشتری احتیاج دارند زیرا ممکن است زگیل ها داخل دهانه این عضو ها شکل گرفته باشند.

مراقبت های قبل و پس از درمان کرایو

روز درمان پیش از اینکه به کلینیک مراجعه کنید، با کرم موبر تمام موهای زائد خود را از بین ببرید. از تیغ یا ژیلت استفاده نکنید. چرا که باعث پخش شدن ویروس زگیل به دیگر قسمت های بدن می شود. 

پس از انجام کرایو تقریبا بیمار به 2 هفته زمان برای بهبودی نیاز دارد تا زگیل کاملا برطرف شود. اگر پس از گذشت 2 الی 3 روز کمی درد داشتید، کاملا طبیعی است. در اکثر موارد روی جای زگیل تاول می زند یا ممکن است یک زخم کوچک ظاهر شود. اگر تاول سر باز کرد و کمی خو آبه از آن خارج شد، محل زخم را کاملا تمیز نگه دارید تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

اما نگران نباشید زیرا پس از گذشت چند روز زخم و تاول از بین می روند.

انجام و توجه به برخی نکات می تواند در روند بهبودی و درمان تا حدودی موثر باشد. مراقبت های بعد از عمل شامل کارهای زیر هستند:

  • هر 12 ساعت از پمادهای التیام دهنده برای زخم استفاده شود.
  • دوش گرفتن، حمام کردن و شستن زگیل ها پس از کرایو درمانی مشکلی ندارد.
  • تا بهبودی کامل سعی کنید رابطه جنسی خود را کم کرده و از کاندوم استفاده کنید.
  • با گذشت یک هفته از انجام کرایو زائده ها خودشان می ریزند پس از کندن آنها خودداری کنید.
  • به منظور اطمینان خاطر از تیغ یا ژیلت برای اصلاح استفاده نکنید.
  • زائده های زگیل را لمس نکنید زیرا امکان منتشر شدن ویروس تا از بین نرفتن آنها ممکن است وجود داشته باشد.

خانم ها توجه کنید!

 زنان در درمان با کرایو باید نکات زیر را به خوبی در نظر بگیرند:

  • حدودا تا 3 هفته پس از انجام کرایو ممکن است ترشحات آبکی واژن داشته باشید.
  • زمان عادت ماهانه به جای استفاده از تامپون از نوار بهداشتی باید استفاده کنید.
  • تا زمان بهبودی کامل برقراری رابطه جنسی ممنوع می باشد.

درمان با کرایو تا چه اندازه موثر است؟

درمان زگیل تناسلی با کرایو

طبق تحقیقات پزشکی حدود 75 درصد از بیماران از کرایو جواب قطعی گرفتند و حدود 15 درصد اظهار داشتند که زگیل ها دوباره برگشتند. لازم به ذکر است یکی از مزیت های درمان با کرایو این می باشد که به طور کامل زگیل ها را پاکسازی کرده و امکان انتقال به نواحی دیگر بدن صفر است. در این موارد می توان گفت که زگیل های تناسلی به طور قطعی درمان شده اند. اما باید به این نکته نیز توجه کنید که زگیل ها فقط پاکسازی می شوند و ویروس اچ پی وی همچنان در بدن می ماند. این ویروس ضعیف می شود ولی از بین نمی رود. تا به امروز هیچ راه درمانی برای از بین بردن ویروس hpv کشف نشده است.

مزیت درمان با کرایو نسبت به روش های دارویی

به طور قطعی می توان گفت که درمان با کرایو از روش های متفرقه با سایر دارو یا پماد ها بهتر می باشد. مزایا این روش عبارتند از:

  • درمان در یک جلسه در کوتاه ترین زمان ممکن .
  • امکان انتقال زگیل به سایر قسمت های بدن در این روش صفر است.
  • درد بسیار کمی دارد و بیمار اذیت نمی شود.
  • ظاهر پوست را حفظ کرده و جای زخم باقی نمی گذارد.
  • به صورت کاملا سرپایی در کلینیک انجام می شود و نیازی به بستری شدن ندارد.

آیا درمان زگیل تناسلی با کرایو عوارض دارد؟

فریز زگیل تناسلی و انجماد زائده ها روشی کاملا مطمئن و امن است ولی در برخی از موارد نادر می تواند خطراتی از جمله عفونت کردن زخم به همراه داشته باشد. که با مصرف آنتی بیوتیک های خوراکی برطرف می شود.

هزینه کرایوتراپی زگیل تناسلی (انجماد)

یکی از دلایلی که مردم به سمت پماد ها و روش های دارویی جذب می شوند، هزینه درمان زگیل با کرایو می باشد. درست که کمی هزینه بیشتری دارد ولی در عوض جواب آن قطعی است. جهت اطلاع از هزینه دقیق باید زائده ها حتما معاینه شوند و شرایط آنها سنجیده شود. در مواردی حتی ممکن است پزشک راه دیگری را برای درمان پیشنهاد کند.

کلینیک زارعی | کرایو زگیل تناسلی

  • مهسا محمدی
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html